arthurintothewild.reismee.nl

Melbourne, Fremantle & Nieuw-Zeeland!

Inmiddels al weer 2 weken sinds mijn laatste update. Het voelt eerlijk gezegd als veel langer. ik doe zo veel, ik zie zoveel en ik ontmoet vooral heel veel nieuwe mensen.In Melbourne zat ik een een mooi hostel in St. Kilda. Een levendigewijkvanMelbourneaan de zee met veel kleine winkeltjes en barretjes.Melbourne is heel anders dan andere steden die ik heb gezien inAustralie. Het is multicultureel,het is een artistieke stad (veel kunst, theater, live muziek) en het deed me eerlijk gezegd een beetje aanLonden denken.InMelbourne heb jeook een paar van de beste bars en clubs in de wereld!St. Kilda is ook 's nachts heel levendig. Ik ben er ook naar de Australian Open geweest. In de kwartfinale heb ikNadal tegen Ferrer gezien. Jammer dat het zo kortwas vanwege de blessure van Nadal.De finale heb ik gezien op federation square. Een plein in het hartje van het CBD van melbourne.

Na Melbourne ben ik naar Perth, West Australie, gevlogen. Hier heb ik heel lang naar uit gezien! Na het lezen van het boek Breath van Tim Winton, heb ik een fascinatie gekregen voor Perth en Fremantle ten zuiden van Perth. West- en Oostkust is een wereld van verschil. Perth isde meest geisoleerde stad ter wereld.De kustlijn bestaat uit duizenden kilometersstrand waar nauwelijks mensen wonen.WestAustralie staat erom bekend ruiger enmeer overweldigend te zijn dan de Oostkust.Na te zijn aangekomen in Perth heb ik besloten eerst 2 nachten door te brengen in Fremantle. Een kleiner plaatsje ten zuiden van Perth. Uiteindelijk ben ik de hele week in Fremantle gebleven. Ik zat in een heel relaxed hostel waar ik 3 Engelsen heb ontmoet waar ik de rest van de week mee heb opgetrokken. Als we niet aan het zwemmen waren bij south beach, waren we tafeltennis aan het spelen. Het water aan de westkust is veel schoner en heeft daarom ook een prachtige kleur. Als je niet bang bent voor een paar kwallen en misschien een verwaalde haai kan je er heerlijk zwemmen. Op south beach hadden ze een een soort van platform in de zee waar je naartoe kon zwemmen en vanaf kon springen. (Echt gaaf als er hoge golven zijn). Na een lange dag op het strand een Boag's biertje in de bar (afkomstig van Tasmanie) voor maar $3,50. Heel goedkoop voor Autralische begrippen.

Fremantle was geweldig. Ik wil er zeker nog een keer naar terug komen. Op dit moment zit ik in Auckaland, Nieuw-Zeeland. Dit is mijn eerste dag hier. Gister een hele, hele lange dag reizen. Moest om 04.50u 's nachts opstaan om de enige shuttle-bus naar het vliegveld te halen. In Auckland rond middernacht lokale tijd aangekomen. Een uur om door de douane te komen (formulieren invullen, spullen scannen). Mijn schoenen waarin ik had gewerkt moesten worden schoongemaakt omdat er geen Australische aarde in Nieuw-Zeeland mag komen. Wel heel erg paranoide als je het mij vraagt. Na de douane ben je er nog niet, want het vliegveld ligt een flink eind buiten de stad. Met een shuttle-bus naar het centrum en het hostel en de volgende ochtend wordt je wakker in een metropool die totaal vreemd en nieuw is. Gelukkig ben ik nu gewend geraakt aan het reizen en nieuwe plaatsen ontdekken, maar het blijft overweldigend. Verder van huis kan ik niet zijn! In Melbourne heb ik een kiwiexperience bus pass op de kop weten te tikken voor de halve prijs, dus ik ga vrijwel het hele noorder- en zuidereiland zien. Ben zeker van plan om weer te gaan surfen. Ook wil ik graag weer gaan werken, om weer wat nieuw te doen. Ook ben ik van plan de zus van Vince op te zoeken, ik ga haar binnenkort mailen!

Dat is het voor nu. Binnenkort zullen er ook nieuwe foto's aankomen en meer updates zullen volgen!

Groetjes aan iedereen in Nederland!

Reacties

Reacties

Joram

Dat klinkt weer super! Hoe lang blijf je nog? Daar zou ik nog maar niet te veel over nadenken.

Veel plezier nog!

Vince & the Gang

Klinkt erg gaaf Art - heel leuk om je verslagen te lezen! Heb je nog wat foto's uit Perth en Fremantle?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!