arthurintothewild.reismee.nl

Update vanuit Cairns!

He he, eindelijk eens tijd om mijn blog een beetje te updaten. Heb de laatste 4 dagen zo'n beetje in de bus gezeten. Ik heb ontzettend veel gezien en gedaan sinds mijn laatste blog vanuit Noosa! Na Noosa heb ik besloten om met mijn bus pass naar Town of 1770 te gaan. Gelukkig voor mij waren de wegen weer geopend, dus ik heb meteen mijn kans gepakt om verder naar het noorden te reizen. Vanuit de bus waren de sporen van de overstromingen in Queensland overduidelijk. Grote stukken bruin/grijs land waar het water doorheen is gekomen. Ik kon aan de bomen zien hoe hoog het water had gestaan. De bomen waren voor de helft grijs/bruin en voor de bovenste helft groen. De sporen zijn goed te zien, maar aan het weer zou je het niet merken. Het is even heet als altijd. Afgezien van de plassen en ondergelopen stukken is het even droog als altijd!

Town of 1770 is heel klein, maar best mooi. Je hebt echt een beetje het gevoel dat je in de middle of nowhere bent. Vanuit Noosa ben ik via Rainbow Beach naar Town of 1770 gekomen. Toen ik vertrok vanuit Rainbow Beach zat ik samen met 2 meisjes, die stapten uit in Harvey Bay, vanaf daar was ik de enige op de bus! De afstanden zijn enorm. Je kan voor uren rijden en vrijwel niks tegenkomen. Town of 1770 en Agnes Water zijn eigenlijk 1 klein plaatsje. Een weg, een paar huizen, het strand, wildernis eromheen, that's it. Ik zat wel in een heel mooi hostel. Toch is er wel wat te doen in 1770. Ik heb een scooteroo-tour gedaan. Houdt in dat je op een soort van minibikes de omgeving gaat verkennen. Was fantastsich! Je krijgt een leren jack met vlammen en tattoo's die je met water opplakt om een echte biker look te krijgen. Ze nemen je mee naar mooie plekken (ook wilde kangeroes gezien) en je rijdt terug met de zonsondergang. Heb hele coole foto's dus die komen er binnenkort aan!

Na 1770 ben ik naar Kroombit gegaan. Dat is onderdeel van mijn bus pass. Kroombit is een zogenaamd 'cattle station'. Het is een stuk de outback in en ze houden er meer dan 1000 stuks vee. Ik heb er paardgereden, was heel vet! Het was niet zomaar een beetje op een paard zitten, maar we moesten een kudde geiten verplaatsen van een veld over een heuvel naar een omheining. We waren met z'n 6en en we kregen instructies hoe we de kudde moesten drijven. Was fantastisch! Echt een cowboy gevoel. Jegaat echtde bush inen je krijgt prachtige uizichten te zien.Daarnaast hebben we allerlei leuke dingen gedaan, zoals een geitenrodeo (geiten vangen met een lasso). Rodeo op een mechanische stier (heb gewonnen, was beter dan de andere jongen die meedeed!). En na een lange dag moet je wel een paar echte 'four X' biertjes drinken. Dat is het enige echte bier van Queensland.

Na 1 nacht te hebben doorgebracht in Kroombit ben ik verder gegaan naar Airlie Beach. Maarliefst 9 uur met de bus. Airlie Beach is mooi, maar niet bijzonder. Hier ook 1 nacht gebleven. (omdat ik op de 25ste van Cairns naar Melbourne vlieg). Het water is prachtig in Airlie Beach, maar je kan er absoluut niet in zwemmen. De box-jellyfish is dodelijk. Als je gestoken wordt kan je binnen een half uur een hartaanval krijgen. Er zitten ook aardig wat haaien, maar die zijn zeker minder gevaarlijk dan de kwallen.

Ook 1 nacht doorgebracht in Airlie Beach en de volgende ochtend weer vroeg op de bus opweg naar Magnatic Island. Ozexperience had een deal voor Magnatic Island (een groot tropisch eiland, 8km voor de kust van Townsville). Voor 44 dollar krijg je een overnachting op het eiland en je ferry-ticket. Het ferry-ticket is normaal 29 dollar, dus het hostel is maar 15 dollar (ongeveer 13 euro). Heel goedkoop dus! Magnatic Island is prachtig. We zaten werkelijk in een prachtig hostel. Recht aan het strand, palmbomen, zwembad, bar aan het strand. Was echt perfect. Inmiddels zat ik met een aantal mensen die ik op de bus heb ontmoet. Heel veel Engelsen! Van ozexperience krijg je een paar gratis biertjes, dus het was allemaal prima!

De volgende dag (vandaag) weer terug naar Townsville en je raadt het, weer terug op de bus. Acht uur naar Cairns, daar zitten wel de ruststops bij in. Op de weg naar Cairns, na een paatsje genaamd Mission Beach zijn we lang een krokodillenboerderij gekomen. Vanaf Mission Beach zit je in de tropen. Dat betekent ook veel krokodillen en aligators. Toen we aankwamen bij de boerderij, was iedereen nog een beetje slaperig. De tour guide van de boerderij stapte naar binnen met een slang (python) om zijn nek een een baby-krokodil in zijn hand. Hij liep door het gangpad van de bus en drukte de krokodil zo'n beetje in je gezicht! Wel even schrikken als je net wakker wordt! Maar het was fantastisch! Heb gezien hoe ze krokodillen voeren, python om mijn nek gehad, baby-krokodil vastgehouden, dingo's van dichtbij gezien, kangeroes uit mijn hand gevoerd. Natuurlijk is het altijd leuker om dieren in het wild te zien, maar dit was wel heel bijzonder! Foto's komen er binnenkort aan!

Nu aangekomen in Cairns. Ben dus in vier dagen de halveoost-kust afgereisd.Morgen vlieg ik ik om 12.40u naar Melbourne, waar ik een week zal blijven. Heb een kaartje voor de Australian Open. Zie ik heel erg naar uit! Heb van veel mensen gehoord dat Melbourne te gek is dus ik zie er erg naar uit. Na een week vlieg ik naar Perth, daar blijf ik ook een week en dan op naar Nieuw-Zeeland! Nu al zin in.

Groetjes aan iedereen in Nederland! Foto's zal ik op mijn blog zetten als ik in Melbourne ben. Bedankt voor jullie leuke reacties!

G'day!

Reacties

Reacties

Annemarie

Ha die Arthur! Wat heb je al weer veel meegemaakt! Al die dieren die je altijd op tv zat te bekijken, heb je nu ook in het echt gezien. Ik kan me voorstellen dat je na al die wildernis wel zin hebt in de stad. En nou maar hopen dat jouw tennishelden spelen als jij bij de Australian Open zit.

Michiel

Art op een paard? Moet niet gekker worden!Mooi verhaal over Magnatic island! En dan ook nog slangen en krokodillen aaien! Hoop dat je in Melbourne één van de tennisgoden (Nadal, Federer, Murray, Söderling) aan de slag kunt zien Partij van Clijsters moet ook mooi zijn. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Niet vergeten om terug te komen, hè!

Joram

Hey man,

Cool om te horen dat het allemaal zo goed gaat. Leuk om allemaal te lezen. Dus de kwallen zijn gevaarlijker dan haaien? Nou die had ik nooit verwacht.

Doe voorzichtig en iedere dag een schone onderbroek!

Groeten,
Joram

P.S. Wel blijven rocken hea!!

Vince et al

Wat een ontzettend leuk verhaal man! Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt. Zuster is op de hoogte van je komst - ik mail je wel even met haar adres.

Jolien

Heej Arthur,

Ik heb eindelijk je blog gevonden, klinkt echt tof allemaal! Begreep ook van Annemarie dat je nog langer wilt gaan blijven. Heel veel plezier de komende weken.

Jolien

Linda

Ik rolde vanochtend bijna van schrik mijn bed uit toen ik hoorde dat die orkaan naar Cairns kwam. Moest snel even checken of jij daar inmiddels weg was. Hoop dat je daar geen last van hebt.

Have fun voor de rest, hopelijk herstelt het mooie weer zich snel weer!!

Eline

Heyy broertje! Ik heb even je hele blog en al je foto's doorgespeurd want ik leefde een beetje op de informatie van papa en mama. Maar wat een leuke verhalen en leuke foto's heb je erop staan zeg! Ook ben ik errrrg jaloer op je minimotorverhaal! Ook super vette foto's daavan! heb je ook vans aan? Haha, ik wil ze ook! Ik heb eindelijk op mijn laptop skype geinstalleerd en jou toegevoegd. Ik zou graag met je willen skypen alleen ga je nu al bijna naar Australie. Maar ik ga je nog wel even mailen voor een afspraak! Heel veel pezier nog de laatste dagen in Australie! Xxxxjes en liefs, je zus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!