arthurintothewild.reismee.nl

Surfen, Kerst en Oud & Nieuw in Byron Bay

Al weer een tijdje geleden sinds de laatste blogpost. Hier in Byron Bay ben ik gewoon de hele dag bezig en heb ik weinig zin en tijd gehad om achter een computer te zitten. Ik ben net uitgecheckt uit mijn hostel. Vanavond zal ik hier in Byron Bay mijn nieuwe Wwoof-host ontmoeten. Daarna nemen ze me mee naar hun boerderij 35 km hiervandaan voor een week, spannend!

Het is een stel van rond de 40. Ze hebben een baby van 1,5 jaar oud. Ze houden kippen, schapen, verbouwen groente in hun groentetuin en doen aan het herstellen van het originele landschap (bush regeneration). Ik zal rond de 5u per dag werken, in ruil voor kost en inwoning. Ze maken ook regelmatig uitstapjes naar plaatsjes en het strand. De man schijnt een goede surfer te zijn en ze hebben een extra surfboard (yes!). Misschien kan hij me wat nieuwe moves leren.

Byron Bay was ontzettend leuk, maar ik vind het niet verschrikkelijk om weg te gaan. Vooral met de feestdagen wordt het kleine plaatsje overspoeld met toeristen en feestgangers. Sinds ik hier kwam heb ik het aantal mensen op de straat en op het strand bijna zien verdubbelen. De prijzen gaan omhoog en het is gewoon minder leuk.

Toch waren Kerst en oud & nieuw hier heel erg leuk! Vooral omdat ik met mijn vaste groepje optrok. Ik had totaal geen kerstgevoel. Op kerstdag heeft het de hele dag geregend (heeft te maken met het regenseizoen en een orkaan in Queensland). Het plan was om te gaan barbecuen op het strand, maar dat is mislukt. We hebben ons barbecue voedsel maar in een pan in het hostel gebakken. 's Avonds zijn we gezellig wat gaan drinken bij 'Cheeky Monkeys' . Een soort Amerikaanse party bar, waar je ook heel goedkoop kan eten. We zijn tot in de late uurtjes gebleven.

Dit was mijn eerste Oud en Nieuw zonder vuurwerk! Althans, bijna zonder vuurwerk. Oudjaarsdag was een typische Australische zomerdag. Blauwe lucht, 100% zon. Gesurft en gezwommen en van de zon genoten. Als je echt wou uitgaan die avond moest je zorgen dat je op tijd een ticket had voor een bar of een club. Dat wouden we niet doen, wanthet is heel duur en je moet de hele tijd op dezelfde plek blijven. Om twaalf uur waren we op het strand. Het strand stond volgepakt met honderden mensen. Er werd niet eens afgeteld! Om twaalf uur werd er even gejuicht en dat was het! Een enkele vuurpijl en een paar sterretjes.Toch was de sfeer goed. Er waren veel straatartiesten en iedereen was in een goede stemming.

Voor de rest heb ik hier veel gesurft. Ik heb kennis gemaakt met de echte Australische golven en dat was niet mis! Ik was zo gewend geraakt aan de kleine, bijna saaie golven bij spot X dat het even schrikken was toen ik hier met flinke golven het water in ging. Enorme muren van water die je al op een afstand ziet opbouwen. Met al je kracht proberen erin te peddelen zodat de golf niet op je omslaat. Er staan hier krachtige onderstromingen dus alleen al proberen 50 meterhet water in te komen kost veel kracht. Als je dan door een enorme golf net zo hard weer terug word geslagen is het wel een beetje ontmoedigend.Als je uit het water komt voel je je geramd. Je hebt schrammen, wondjes en blauwe plekken.Het zand zit op elke mogelijke plekToch is het een fantastisch gevoel als je eenmaal op zo'n golf weet te surfen en dan neem je de rest voor lief. Ik zal zo veel mogelijk blijven surfen!

Het is nu 10u 's ochtends en ik moet hier de dag zien uit te zingen. Het groepje waar ik mee was is uit elkaar. De meeste zijn terug naar het zuiden gegaan. De tweeEngelsen (Hannah & Chris) hebben beloofd naar Amsterdam te komen als ze terug zijn.We hadden het super leuk samen dus ik vind het best jammer dat we uit elkaar zijn. Ach ja, ik ontmoet toch elke dag weer nieuwe mensen.

Ik zalstraks ook nog proberen watnieuwe foto'ste uploaden.

Iedereen in Nederland een goed 2011 toegewenst!

Groetjes vanuit Byron!

Reacties

Reacties

Arthur

PS: Bedankt voor al jullie leuke reacties!
Heel leuk om ook wat dingen uit ons kikkerlandje te horen.

Jos: Golven komen nu al wat meer in de buurt van breath-hoogte. Hopelijk wanneer ik in Perth ben.

Opa en Oma: Maakt u zich maar geen zorgen om mij! Surfen is heel goed voor mijn ontwikkeling. Heeft u een goede kest en Oud en Nieuw gehad?

Suzanne, Tom, Annemieke en Anthon van der Neut

Ha Arthur. Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Jij ook alle goeds voor dit nieuwe jaar. Wij zitten hier, zoals je waarschijnlijk wel weet, met sneeuw en ijs. Het is weer een echte winter en dat is prachtig. Ik (Anthon) ben er tenminste met de fiets ook weer eens ouderwets neer gekwakt. Tom heeft oud-en-nieuw bij zijn vriendin Amanda in Groot-Ammers gevierd. Wij hebben hier met zijn drieën 's nachts de hond in bedwang gehouden. Je zit blijkbaar niet in het gebied zo groot als Duitsland en Frankrijk samen (volgens ons radionieuws) dat onder water is gelopen. Volgens mij kun je daar nu ook aardig surfen.
Dank voor je berichten. We blijven je volgen en heb een prachtig avontuur.

Tjeu (origineel Drents voor houwdoe, wat weer origineel Brabants is voor adjeu, wat weer origineel Frans is voor....................)

De Vanderneuten

Vince & Co

Stoer hoor Art - beter weer onderweg!

Joram

Van harte!! Yeah weer een jaar ouder, hoop dat je een leuke verjaardag hebt.

Peet

Hey Art! Nu hier het nieuws binnenrolt over vloedgolven in Queensland en stierhaaien in de outback, graag een update van jouw whereabouts. Alles goed met je? Foto's zijn prachtig en verhalen dito. Lfs, peet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!