arthurintothewild.reismee.nl

Wwoofen in het regenwoud, overstromingen en Noosa

Alweer een tijdje geleden sinds de laatste update. Heel veel meegemaakt in de tussentijd! Op dit moment bevind ik me in Noosa (Noosa Heads). Een stukje over de grens van Queensland en zo'n 3 uur boven Brisbane. De overstromingen hier zijn echt enorm. Dit is zo'n beetje het verste naar het noorden dat ik mijn mijn buss pass kan komen. Wegen zijn overstroomd of beschadigd. Het heeft hier echt 2 dagen non-stop geregend. Het komt met zulke abnormale ladingen uit de lucht dat het niet gek is dat er overstromingen ontstaan! Ik heb geluk dat ik hier in Noosa zit en niet verder naar het noorden, want dan had ik er echt middenin kunnen zitten. Er is een plaatsje genaamd Toowoomba dat is geraakt door een zogenaamde 'flash flood'. Een enorme golf van water overspoelde het plaatsje zonder waarschuwing en er zijn 8 mensen omgekomen. Echt ongeloofelijk! Gelukkig zien de weersvoorspellingen er voor de komende dagen weer beter uit. Toch is het raar. Ik zit hier op de 'Sunshine Coast', alom bekent om het geweldige weer en zonneschijn bijna het hele jaar rond. Het weer is hier nog nooit zo slecht geweest. Toch kan ik niet klagen, er zijn mensen die hun huizen, auto's of zelfs hun leven hebben verloren.

Voor Noosa heb ik een week gewwoofd in het achterland van Byron Bay. Het was echt geweldig! Wwoofen is in princiepe werken voor accomadatie en eten. We werkten zo'n 5 uur per dag. Maar je krijgt er zoveel voor terug! Mijn hosts, Anthony en Melanie, waren super aardig. Het werk was vrij zwaar. Er waren verschillende bouwprojecten zoals het bouwen van een stenen muur. Grote stenen en rotsen verplaatsen en 'road base' en aarde ertegenaan scheppen. Ook bestond er werk uit het weghakken en wieden met grote kapmessen (machetes). Er waren heel veel dieren. Spinnen zo groot als je hand, slangen, enorme kikkers en padden, hagedissen, tropische vogels en vooral heel veel muggen en muskieten. We aten samen met de familie. Onze hosts hadden een kind van 1,5 jaar oud. Heel schattig! En ik werkte samen met een Frans meisje dat heel aardig was. Het is zo fantastisch om te doen. Je leeft echt het Australische leven. Ze namen ons ook mee op uitstapjes naar het strand of naar beekjes. Op mijn verjaardag hebben ze een grote chocolade-brownietaart voor me gebakken! Aan het einde van de week zijn we naar de moeder van Melanie vertrokken. Ze wouden weg uit de heuvels omdat de kans groot was we vast zouden komen te zitten door de overstromingen. Dan zouden we op rantsoen moeten. Mijn verjaardag heb ik dus doorgebracht bij de moeder van Melanie. Een echte Aussie barbecue en ze had zelfs een fles champagne voor me gekocht. Typisch Australische gastvrijheid. Ik denk dat dit de beste week was tot nu toe. Foto's komen er binnenkort ook aan.

Nu dus in Noosa, of eigenlijk Noosa Heads. Een klein trendy stadje aan het strand. Heel goed golven om te surfen. Heb nog niet gesurft, vanwege het weer. Dit is ook het laaste strand waar gesurft kan worden. Verder naar het noorden zitten er box jellyfish. Dodelijke kwallen, waardoor het op veel stranden onmogelijk is om te zwemmen of surfen. Ik ben van plan vanaf hier Fraser Island en de Whitsunday Islands te gaan bezoeken. Ik zit erover te denken om een zeiltrip van 3 dagen rond de Whitsunday's te doen. Is wel heel duur! Ik moet eerst maar eens het weer afwachten. Ik zal blij zijn als ik naar West-Australia ga, daar is het weer in ieder geval in orde!

Afijn, ik ben in ieder geval veilig. Ik vermaak me wel!

Groetjes uit Noosa Heads!

Reacties

Reacties

Michiel

Wat geweldig dat het woofen zo goed bevallen is. Blij dat je niet in Brisbane zit. Eilanden bezoeken lijkt me een fijn plan. I szoiets niet gevaarlijk met slecht weer? Weet dat couchsurfen (gratis onderdak, soms tegenprestatie) soms ook mogelijk is? Hoop dat je dat woofen nog eens gaat proberen. En wij maar Australische rode wijn drinken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!